måndag 2 augusti 2010

You See Me? Hi Hater!

Mitt på dansgolvet i lördags skriker någon mitt namn och efternamn. Vi är ju vänner Emilia!
Jag hade ingen aning vem det var, men det visar sig att vi pratat någon gång ute. Full snubbe på Mosebacke som inte kunde bestämma sig för om han tyckte jag var soft eller om han ville hata på mig. Efter att jag försökte förklara hundra gånger att jag gärna snackar med honom någon annan gång när jag inte är med mina polare (och han inte är så full att han knappt kan stå) så lackade han och började proklamera vilken skit som helst. Först handlade det om hur jag skulle rösta (eftersom han hade sett det på min Facebookstatus...) och att folk som röstade som jag var idioter och helt hjärntvättade.
Ja, ja, ok, ja.. var mina svar. Jag ville helst av allt att snubben skulle gå men det var lättare sagt än gjort. Vi tar det här någon annan gång ok. Så gick han två minuter och kom sen tillbaka och började skrika att jag inte var äkta eftersom jag diggar Aesop Rock. Vilket han också sett på min Facebook. Snubben hade sjuk koll på min Facebook.. Lite freaky.
Han gav sig inte. Skulle förhöra mig om hiphop och om hur äkta jag var. Klockrenaste kommentaren, och jag har aldrig fått den jämförelsen förr:
Du är precis som hon Duvetinte..Ni kan fan inte ett skit..
Det hör till saken att han var enorm och gick på mig som ett tåg. När han blev irriterad över hur lite jag var intresserad av att bevisa nåt för honom, började han skrika. Och då blev han utkastad. Sen kom vakten fram och tittade på mig med världens oroligaste ögon, klappade mig på axeln och sa Är det ok nu?
Ibland är vakter rätt fina människor.
Men när klubben sen stängde, var han där utanför och väntade.
Emilia där är du ju..
Jag sket i honom och återigen hade han bestämt sig för att inte släppa det och kom efter mig.
Asså du är en cool tjej asså kan vi inte ses nån dag så kan vi snacka? Blev du arg eller? Jag ville inte göra dig lessen asså. Jag kan lära dig saker. Asså du verkar ball...Förlåt om jag gjorde dig upprörd asså jag är lessen..

Hade du inte varit en snubbe med psykopatkoll på mig, och hade du inte varit idiotfull och haft en aggressiv ton från första början, så hade jag snackat med dig. Jag är inte en person som bråkar av ingen anledning och jag är inte kaxig med sånt här. Herregud, du är född 1977. Du är 33 bast. Get a fucking grip.



/Emilia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar