söndag 28 november 2010

Dags att börja smöra för mig...



Fy i helvetes gröna skogar vad det här ska bli kul! I årets Manifestgala är det bland annat yours truly som sitter i juryn för kategorin Hiphop/ Rnb/ Soul. Japp. Ni hörde rätt.
Allas vår drottning Ametist Azordegan har förr suttit i den plats jag ska inta, men hennes åtaganden är i år fler än vanligt, så hon blev tvungen att hoppa årets jurydeltagande. (Ja, lite prestationsångest får jag. Men glädjen är så pass stor att jag kväver resten!)
Jag har äran att delta i juryn tillsammans med herrarna Alexander Kihlström (Kingsize), Calle Fleur (Kingsize/ Fokus/ DN På Stan) och Martin Lindgren och Pontus Gustavsson från Whoa.nu.

Råkar det vara så att du bor under en sten på månen och inte vet vad Manifestgalan är, så kan jag enklast citera hur de själva beskriver sig:

Manifest har skapats för att uppmärksamma och premiera artister kontrakterade på oberoende skivbolag. Vi vill visa på all fantastisk musik som görs på oberoende bolag och få publiken att göra nya musikaliska upptäckter. Galan är öppen för allmänheten och bjuder på DJs, prisutdelning och livemusik. Galan arrangeras av Fritz’s Corner och SOM.


Peanutbutterjelly nu kör vi!

/Emilia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar