fredag 8 oktober 2010

Acke - Hård

Här kommer första släppet från kommande mixtapet "Direkt Från Källaren". Acke har varit tyst ett längre tag men säger själv att han har nya, feta grejer på gång. Diggi Dave gästar låten "Hård" med en vers och även Ico_ii medverkar. Beatet har Acke lånat av J.Cole. Originallåten heter "Grown Simba" och finns på mixtapet "The Warm Up".

Acke - Hård (med Diggi Dave) by Acke

Så här säger Acke själv om sitt arbete:

Jag har jobbat på mixtapet sedan början av sommaren det här året. "Direkt från källaren" kommer bli ett typiskt mixtape med ganska många relativt lättsmälta låtar, som är ganska snabbt ihopskrivna på lånade instrumentaler. Det kommer nog bli runt 10 - 15 låtar när det är färdigt. En hel del gäster kommer även att medverka. Förutom Diggi Dave kommer även Nicko Mack, Toffer och Oliver Def att vara med som det ser ut nu. Men det blir säkert fler. Det hela har kommit till vid sidan av ett annat projekt jag jobbar med parallellt som går under namnet "Boom Boom Bap". Det kommer bli mer som en EP med exklusivt producerade låtar. Som namnet kanske antyder kommer det att innehålla enbart boom bap låtar. Soundet kommer vara väldigt 90-tal influerat.
Under tiden som jag jobbat med "Boom Boom Bap" så kände jag, efter ett tag, att jag behövde få ut något annat också. Något lite enklare, och bredare för att synas lite. Där av började jag skriva mixtape låtar på instrumentaler som sedan samlades under arbetsnamnet "Direkt från källaren". Det är väl tänkt att det ska släppas någon gång under vinter/vår 2011. Men vi vet alla hur det brukar gå med den typen av deadlines.




KAMMA HEM.

/Grinden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar