fredag 1 oktober 2010

Puss I'do.



De må se oskyldiga ut med sina mångfärgade pärmar och sköra sidor, men låt dig inte luras. Runtom i landet härjar den, och ingen har ännu kunnat stoppa dess våldsvåg. Källor misstänker att Telefonkatalogen har kopplingar till diverse fascistiska organisationer, något som dementeras ständigt av organisationernas talesmän.
Grinden har försökt nå Den Gula Telefonkatalogen för en kommentar, men vi har tyvärr inte fått svar. Vi kan däremot exklusivt meddela att Den Rosa Telefonkatalogen sade följande i ett privat samtal som spelades in av Grindenkorrespondenten Jonathellus:
- Det är klart vi får mycket skit liksom, men vi gör vad vi måste. Om folk tror att de kan springa ifrån oss så har de fel. Vi är Telefonkataloger, vem fan tror folk att de är. Snubbarna tror att de kommer undan om de springer snabbt, men vi är tränade. Fattar de inte? Vi är tränade!

En källa som väljer att vara anonym, låter oss idag veta följande:
- Ja, jag är en Telefonkatalog. Jag har varit det länge. Jag sökte egentligen till Eniro 118 100 men jag klarade inte proven så idag är jag Telefonkatalog. Det är klart att den frustrationen ligger kvar. Jag har sett hur andra Telefonkataloger utnyttjar sin makt, och jag skäms när jag gör det själv. Jag hör om allt våld och den här så kallade våldsvågen, och jag skäms. Man ska kunna lita på sin Telefonkatalog.

/Grinden kommer aldrig mer röra en telefonkatalog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar