torsdag 2 september 2010

Queff & Denniz Prime - Greetings From Russia

(Ribban för Snyggast Omslag På Ett Mixtape sattes nu skyhögt!)


Ok. Det finns nog inget bättre sätt att säga det på, än att låta andra säga det. So here goes;

Det är med ytterst stor glädje och entusiasm jag skriver denna posten. Mina kompisar, vapendragare, och idioter i samverkan Queff & Denniz Prime har äntligen släppt sin efterlängtade skiva "Greetings from Russia". Jag tror inte dom flesta är redo för den här. Jag tror inte dom flesta fattar hur mycket grabbarna slitit för det här. Jag tror inte dom flesta fattar hur glad jag är för deras skull. Det här är är en milstolpe i svensk musikhistoria. Denniz gör musik som ingen annan jag träffat. Med beats som får den smalaste popgussen att dansa till den hårdaste hiphop snubben att skaka på skallen. Queff är en av dom hungrigaste rappare jag nånsin känt och levererar texter som både är tekniskt välskrivna men som samtidigt berör på ett djupare plan. Jag önskar grabbarna all lycka och hoppas även folk ska fatta hur stort det hära är, både på ett personlig och musikaliskt plan. Historian är skriven. MMD! LADDA NER!



Queff & Denniz Prime släpper snart skivan Greetings from Russia och oj som vi väntat. Det har byggts upp mycket snack kring duons elektronicflirtande hiphopplatta. Baserat på låtarna jag fått höra förtjänar den all uppmärksamhet. Om jag får spekulera tror jag att Greetings from Russia kommer att bli en av dom bästa svenska skivorna som släppts på ett tag.

- Alexander Kihlström, senaste numret av Kingsize Magazine


Äntligen har två av den nya generationens absolut främsta stjärnskott tagit klivet ut och släppt mixtapet som alla pratar om.


Kärleksförklaringarna sköljer över Queff och Denniz Prime som äntligen släppt sitt mixtape Greetings From Russia. Jag rekommenderar att lovorden av bland andra Toffer, Kihlström och Organismen tas till hjärtat och att du helt enkelt KLICKAR och laddar ner verket som ser ut på följande sätt;


1.EY
2.Ljudet av
3.Ingen lägesrapport
4.Pax pax pax
5.In i dimman
6.Suckers
7.Sepiroth
8.Blod, svett och droger
9.Scenen är vår (feat.
Toffer)
10.Balt (skit)
11.Låtsas som du sover
12.Mirage
13.Tror att dom vet
14.Stjärnfall
15.Mycket att bevisa


/Grinden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar