tisdag 31 maj 2011

Sidewalk - HOUDINI SESSIONS


Foto: Hannes Söderlund.

Så här ser de ut, grabbarna i Sidewalk (från vänster till höger): Dj Lastword, Patrick Ray och Verner Westlund.

Jag ska inte ljuga, jag älskar deras musik. Verkligen älskar. Det är en blandning av funk och hiphop där instrumenten och rösterna finner en helt obeskrivlig harmoni.
Ok, nu tycker ni kanske jag överdriver.
Men det gör jag inte. I värsta fall handlar det om att jag är trollbunden av Sidewalk.

Så här kan det exempelvis låta:



Scream for your life,
for everything we sacrificed.
Awake every night,
as I shake my tambourine until the morning light
.

Nu är trottoarmusikanterna tillbaka med EP:n Houdini Sessions som innehåller samarbeten med Eboi och Swingfly. Själva beskriver de EP:n som mer elektronisk än vanligt, men live-känslan är ständigt närvarande .
Musiken och låtarna binds samman av en känsla av eskapism och det är kanske just därför som artisterna använder orden Trapped. Backed in to the corner. Anxiety. Got to go. Gone. Houdini.

Imorgon har bandet sin releasefest på Kolingsborg i Stockholm. Eventet hittar du här.

Sidewalk - Houdini Sessions by djlastword

Lyssna!


Alltså: ONSDAG 1 JUNI
SIDEWALK Live In Concert!
Kolingsborg / Slussen / Gula gången
22-03 / 18år / 100kr i dörren / FRI entré innan kl 22

Vi ses självklart där!

/Emilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar